مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 دی 1402 ساعت 23:352024-01-19دانش

میز دانشجو| دوره کارشناسی به دکتری مستقیم چیست؟


فارغ التحصیلان کارشناسی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را دارند، ابتدا وارد کارشناسی ارشد شده و پس از فراغت از آن برای دکتری اقدام می کنند، - گروه دانشگاه خبرگزاری فارس ـ فارغ التحصیلان کارشناسی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را دارند، ابتدا وارد کارشناسی ارشد شده و پس از فراغت از آن برای دکتری اقدام می کنند.

در این مرحله با توجه به پذیرش نیمه متمرکز و مصاحبه های دشوار دکتری و از سویی دیگر با بالا رفتن سن، خیلی از داوطلبان از ادامه مسیر دکتری خسته شده و ورود به بازار کار را برای خود انتخاب بهتری می دانند.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای حمایت از استعدادهای درخشان، تسهیل شرایط ادامه تحصیل و جوان گرایی با رویکرد تاکید بر پژوهش در کشور، آیین نامه لیسانس به دکتری را تصویب کرده تا افراد با حذف مقطع کارشناسی ارشد با سن پایین تری فارغ التحصیل دکتری مستقیم شده و زمان بیشتری برای فراگیری مهارت مورد نیاز و ارتقا رزومه خود در بازار کار را داشته باشند.

در این قسمت از میز دانشجو به توضیحاتی درباره مواردی همچون زمان و نحوه ثبت نام و جزییات ورود مستقیم از کارشناسی به دکتری در دیگر کشورها ارائه داده شده تا از جزییات طرح تصویب شده و چگونگی بهره مند شدن از آن مطلع شوید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میز دانشجو| دوره کارشناسی به دکتری مستقیم چیست؟

میز دانشجو| دوره کارشناسی به دکتری مستقیم چیست؟